چین و هند دو اقتصاد در حال توسعه نقش مهم وتاثیر زیادی در بهبود شرایط اقتصادی جهان خواهند داشت
چین و هند دو اقتصاد در حال توسعه نقش مهم وتاثیر زیادی در بهبود شرایط اقتصادی جهان خواهند داشت
یک شنبه 7 خرداد 1396 ساعت 13:58 | بازدید : 451 | ( نظرات )

  به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی پی تی آی در حالی که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهان سال آینده به 3 درصد خواهد رسید، چین و هند دو اقتصاد در حال توسعه و نو ظهور جهان تاثیر زیادی در بهبود شرایط اقتصادی جهان در سال آینده خواهند داشت.

گر چه رشد اقتصادی این دو کشور در ماههای اخیر با کاهش روبرو شده است، ولی نمی‌توان از نقشمهم و سازنده هند و چیندر رشد اقتصادی جهان چشم پوشی کرد.

 

این گزارش حاکی است، ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا فشار زیادی را بر رشد اقتصادی جهان در سال 2013 میلادی وارد خواهد کرد.

اقتصاد جهانی در حالی در آستانه سال 2013 میلادی قرار گرفته است که بحران مالی و بدهی منطقه یورو همچنان ادامه دارد و بن بست مالی آمریکا نیز به شدت رشد اقتصادی جهان را تهدید می‌کند.

اگر چین و هند طی ماههای آینده با افزایش فشارهای تورمی روبرو شوند، این مساله تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی این دو کشور خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی جهان امسال به 3.3 درصد خواهد رسید که این رقم کمتر از پیش بینی قبلی 3.8 درصدی است.

پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی جهان در سال 2013 میلادی نیز بین 2 تا 3 درصد خواهد رسید.

میزان سرمایه گذاری مستقیم کشورهای اروپایی در چین در 11 ماه نخست امسال بیش از 2.9 درصد کاهش داشته است.

در این مدت سرمایه گذاری مستقیم آمریکا در چین با رشد 6.3 درصدی روبرو شده است.

بر این اساس، میزان سرمایه گذاری مستقیم کشورهای آسیایی شامل هنگ کنگ ژاپن و سنگاپور در چین نیز بیش از 5 درصد کاهش داشته است و به کمتر از 85.1 میلیارد دلار رسیده است.

میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش خدمات چین در این مدت با 2.5 درصد کاهش به کمتر از 47.6 میلیارد دلار رسیده است.

میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت چین نیز با 7.1 درصد کاهش به کمتر از 43.97 میلیارد دلار رسیده است.

رهبران سیاسی جدید چین قصد دارند، توجه بیشتری به تقاضا و مصرف داخلی داشته باشند، تا با توجه به تحولات اقتصادی جهان این کشور بتواند به رشد و رونق با ثبات و پایدار اقتصادی دست یابد.

چین در ماههای اخیر با کاهش رشد صادرات و سرمایه‌گذاری روبرو شده است که علت اصلی این مساله ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی آمریکا است.

به نظر می‌رسد، رشد اقتصادی چین امسال به پایین‌ترین حد خود از سال 1999 میلادی خواهد رسید.

دولت چین همچنین قصد دارد، در سال 2013 میلادی کنترل خود بر بازار مسکن را ادامه دهد.

مدل و الگوی رشد اقتصادی چین در سه دهه گذشته بر مبنای سرمایه‌گذاری و صادرات بوده است، ولی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی چین دیگر نمی‌تواند با تکیه بر الگوها و مدل‌های رشد اقتصادی گذشته به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

 

برچسب‌ها: چین , هند , ,

موضوعات مرتبط: چین , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست